Automatizmusok 2. rész. Hogyan küldjünk hírlevelet?

A régi ügyfelek megtartásának és új ügyfelek megszerzésének egyre fontosabb eszköze a hírlevél. Ebben a cikkben a VállalatNavigátor által nyújtott hírlevél funkciót ismertetjük.

Hírlevelet partnereknek, kapcsolattartóknak és érdeklődőknek küldhetünk. Egy hírlevél kiküldése 3 részből áll:

  1. A címzettek körének kiválasztása
  2. A hírlevél megírása, szerkesztése
  3. A hírlevél paramétereinek beállítása

Címzettek körének kiválasztása

A hírlevél címzettjeinek kiválasztása a nézetek segítségével történik. A 4-ik cikkben tárgyaltuk, hogyan szűrhetjük az adatainkat nézetekkel. A hírlevél küldésének első lépése, hogy elkészítjük azt a nézetet, ami azokat a címzetteket válogatja le, akiknek a hírlevelet küldeni szeretnénk.

Hírlevél megírása, szerkesztése

A hírlevél szerkesztése az email sablonokkal történik. A hírlevél küldés második lépése, hogy létrehozzuk a hírlevél tartalmát tartalmazó sablont. Ennek módját az 5-ik cikkben tárgyaltuk.

Hírlevél küldés

A hírlevél küldést a Partnerek, Kapcsolattartók vagy Érdeklődők menüpont Eszközök paneljéből a “Partner tömeges email”, a “Kapcsolattartó tömeges email” vagy az “Érdeklődő tömeges email” linkek kiválasztásával indíthatjuk.

A megjelenő képernyőn első lépésként ki kell választanunk azt a nézetet, amit a címzettek listáját adja meg. A nézet kiválasztása után (vagy a piros “>” gomb lenyomása után) megjelenik a címzettek listája. Itt még tovább szűrhetjük a listát és kiválaszthatjuk egyenként a címzetteket vagy a “Tovább (küldés mindenkinek)” gombbal kiküldhetjük mindenkinek a hírlevelet.

A következő képernyőn szerkeszthetjük a hírlevelet vagy az “Email sablon választás” gombbal kiválaszthatjuk az elmentett email sablonok közül.

A harmadik képernyőn a hírlevél paramétereket állíthatjuk be. Az első részben megadhatjuk a következő paramétereket:

  • Kampány: itt megadhatunk egy kampányt (Kampányok menüpont), ha később a kiküldött emaileket kampány szerint szeretnénk szűrni
  • Kódolás: a kiküldött emailek karakter kódolását adhatjuk meg
  • Küldés időpontja: Az itt megadott időpontban kerülnek elküldésre az emailek. Ha üresen marad, akkor az emailek azonnal elküldésre kerülnek.

Leiratkozás

A törvényi szabályozás szerint egy hírlevél címzettjeinek lehetőséget kell biztosítani arra, hogy leiratkozzanak. A hírlevél küldés harmadik képernyőjén a “Leiratkozás” részben állítható be, hogy a kiküldött email-ek végén legyen-e leiratkozás link. A leiratkozás beállításai a következők:

  • Leiratkozás link: ha ez be van kattintva, akkor az email végén szerepelni fog egy leiratkozás link
  • Leiratkozás mező: itt azt a mezőt kell kiválasztani, amelybe a leiratkozás tényét rögzíti a rendszer. Ennek a mezőnek jelölőnégyzet típusúnak kell lennie (csak az ilyen típusú mezők jelennek meg). Ezt a mezőt érdemes a címzetteket meghatározó nézet feltételei közé betenni, így biztosíthatjuk, hogy csak a nem leiratkozott személyeknek küldjük ki a hírlevelet. Például: ha az érdeklődőknek küldünk ki hírlevelet, akkor az érdeklődő mezőinél hozzunk létre egy “Leiratkozva” mezőt és a nézet feltételei közé tegyük be a “Leiratkozva egyenlő Hamis” feltételt
  • Leiratkozás szöveg: itt adhatjuk meg a leiratkozás link szövegét
  • Leiratkozás oldal: itt adhatjuk meg, hogy a címzett mikor rákattint a leiratkozás linkre, melyik web oldalra kerül. Ha ez üresen marad, akkor a VállalatNavigátor oldalára kerül, amely visszaigazolja a leiratkozást.

Ha minden beállítással végeztünk, akkor a “Küldés” gombbal küldhetjük el a hírlevelet.

Linkek követése

Sok esetben fontos tudnunk, hogy a hírlevelünk mennyire hatékony. A hírlevelek többsége valamilyen linkre való kattintásra buzdít. A VállalatNavigátor lehetőséget biztosít arra, hogy nyomon kövessük, ki, mikor milyen linkre kattintott.  Ehhez két dolgot kell tennünk:

  • be kell állítanunk, hogy melyek azok a linkek, amelyeket követni szeretnénk
  • a linket el kell helyezni a hírlevélben

Követendő linkek beállítása: Ezt a Kampányok menüpontban tudjuk megtenni (ha nem látszik, akkor a Beállítások/Képernyőrendezőben tudjuk láthatóvá tenni). A Kampányok menüpontban a Linkek listája tartalmazza azokat a linkeket, amit a rendszer követ. Itt az “Új Link” gomb lenyomásával adhatunk hozzá új linket. A “Web cím” mezőben kell megadnunk a pontos címet (a teljes linket tartalmaznia kell, a http részt is) és az “Aktív” mező segítségével szabályozhatjuk, hogy a rendszer követi-e a linket vagy sem. Csak a hírlevél elküldésének pillanatában aktív linkeket követi a rendszer.

Linkek elhelyezése: A linkek elhelyezése a hírlevélben a szerkesztő ablakban a “Hivatkozás beillesztése/módosítása” ikonnal lehetséges. Itt pontosan úgy kell megadnunk a linket, ahogy a link létrehozásánál a “Web cím” mezőben megadtuk.

Kattintások nyomon követése: a kattintások nyomon követése a Kampányok menüpont Kattintások listában látható. Itt látszik, hogy ki, mikor, melyik hírlevélben, melyik linkre kattintott.